Melbourne and the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu Melbourne and the outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu

Melbourne and the outback

Door: Milon

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Milon

17 Augustus 2016 | Australië, Alice Springs

Na Sydney hadden we 1,5 dag in Melbourne. We hebben de stad bezocht, veel winkels en gezellige sfeer. De volgende dag hebben we een Tour naar de Great Ocean Road gemaakt. Ik dacht dat dat te ver was maar het was maar 600km op en neer en dat is hier een prima afstand haha. Eigenlijk leggen we dat gemiddeld wel af ook op onze niet reisdagen haha.
Prachtige rotsblokken die langs de kust staan (12 apostelen), wilde koala's en nog een regenwoud (regenwoud 13 ofzo die we al hebben gezien hihi). Enorm kunnen genieten van prachtige uitzichten in ieder geval.
Dag daarna vliegtuig genomen naar Alice Springs, dat ligt midden in Australië.

Alice springs is niet zo'n bijzonder stadje, wat souvernirwinkels en een supermarkt dus flink veel water ingeslagen voor onze campeertour.
Zondag om 5 uur op voor de campeertour. Ongeveer 600km gereden naar uluru (ayers rock). De groep viel wat tegen, paar bejaarden, paar stevige mensen (a) en een paar tieners met hun ouders. Natuurlijk nog 2 chinezen en een paar Britten en de club is compleet. We hebben de Olga's bezocht, in de zomer kun je daar niet wandelen want dan word je leven verbrand maar nu was het heerlijk weer 25 graden met een windje. Vervolgens de zonsondergang bekken bij de uluru en naar de camping gegaan. De tent was meer een hutje dus we lagen lekker hoog inplaats van op de grond tussen de slangen ed;). Lekker gegeten maar helaas ook een glas rode wijn over me heen gekregen en dat was nou net mijn enige lange broek. Overigens al broek 3 die de prullenbak in kan dus heb inmiddels maar nieuwe broek gekocht haha. Dus de volgende dag ik heel stoer in mijn korte broek maar aangezien we weer om 5 uur op stonden was dat verektes koud.
We zijn in het donker begonnen met een wandeling rondom de rots van 10km en langzaam werd het licht. Prachtige rots en een heilige rots sommige voelden zich erg aangetrokken tot de rots maar wij nuchtere vonden t gewoon een mooie grote rots:p
Een uur gewacht tot onze groep weer compleet was. Helaas was de maoari afwezig dus gaf onze gids nog uitleg over rotstekeningen en vervolgens mochten we in the red center spullen van de Maori kopen. Zo'n schilderij kost maar 180 dollar dus we hebben maar gepast;).
Vervolgens naar de kings canyon gereden, lekker gegeten en rond het kampvuur gezeten. Een wilde dingo kwam ons nog bezoeken dus toen durfde ik helemaal niet meer alleen naar de wc snachts hihi.
Volgende dag weerom 5 uur op om in een prettige temperatuur de kings canyon op te kunnen. 460 trap/rots treden omhoog, waarvan iemand op van die sneakerhakken (respect voor haar) en daar moet je dan natuurlijk wel op wachten haha. Maar een prachtige uitzicht. De hele Kings Canyon was Amazing, Amazing zoals onze Britten zouden zeggen. Terwijl de gids maar bleef hameren opdat iedereen voldoende dronk met dramatische verhalen over de flying dokters genoten wij nog maar eens van het uitzicht. De mooiste foto's staan op de camera dus daar moeten jullie nog even op wachten. Maar het was echt geweldig!!
Vervolgens 600km terug gereden en toen weer lekker in ons Hilton hotel kunnen slapen.
Vandaag nog ff door de stad gelopen en zo vliegen we naar Cairns. Daar hebben we dan 3dagen en nog 3dagen port douglas. Dus lekker veel aan het strand hangen en snorkelen:).

De foto's doen weer eens lastig, ze staan er wel op maar je moet even bij foto's kijken en dan titel ozzieland. Geen idee waarom ze daar staan maar ach..

Ik zie dat Nedeand gelukkig ook wat beter weer heeft!

• 17 Augustus 2016 - 23:20

Erika:

Lieve Milon en Pieter,
    Wat een feestje om jullie verhalen te lezen en foto´s te bewonderen! Moet je nagaan dat je het zelf aan het beleven bent :) Geniet nog heel erg van jullie tijd in Australië met al het spannends wat jullie nog gaan ondernemen, want voordat je het weet ben je de diashow aan me aan het laten zien (waar ik heel erg naar uit kijk natuurlijk, maar jullie beter nog lekker in het moment leven terwijl je aan het snorkelen bent) Dikke knuffels en kusjes

• 18 Augustus 2016 - 13:12

Wendy:

Ohhhhhh die dingo! Milon I feel you! Geniet van jullie daagjes in de zon en met elkaar. Klinkt echt als jullie droomreis. X wendy