Ozzie land - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu Ozzie land - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu

Ozzie land

Door: Milon

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Milon

10 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Helloooo Sydney!!! Wat een fantastische stad :) we zijn de stad gaan verkennen en hebben eigenlijk de hele dag besteed aan het bewonderen van het opera house en de harbour bridge, telkens weer vanaf een andere kant.
Begonnen met het opera house. Prachtig gebouw en tot mijn verbazing bestaat het dak gewoon uit kleine witte tegeltjes. Vervolgens naar de harbour bridge om vanuit daar nog beter zicht te hebben op het opera house. In mijn boek stond een leuke wandeling met telkens mooie uitzichten en na 4km kon je dan terug met de Ferry. Helaas pindakaas want na 4km was er werk aan de Ferry en moesten we er dus ook weer 4 terug, haha.
Vervolgens de stad in geweest, lekker sfeervol met veel dure winkels en een foodcourt. En ik moet eerlijk bekennen dat ik Ugg(ly)'s heb gekocht haha. Hoewel ik niet snap wat ze hier met die warme schoenen moeten want het was vandaag 26 graden en het is hier winter!! Dat is een heel fijn voordeel want vergeleken met de laatste stad in NZ is het hier dus ruim 20 graden warmer hihi.
Savonds met de Ferry naar de overkant om vervolgens in het donker terug te varen, dat was een heel mooi gezicht!
Uiteindelijk in het hotel ontdekt dat we ruim 18km gewandeld hadden in de stad haha.

Vandaag met een busje naar de Blue Mountains geweest. Prachtig uitzicht. Een wandeling gemaakt en de Three Sisters gezien en met een heel steil treintje weer omhoog.
Vervolgens naar een wildpark geweest waar ze gewonde dieren opvangen en de jonkies die zij weer krijgen zitten ook in het park. En daar.... Mochten we een koala aaien :) blij blij, wat zijn die beesten fluffy, super zacht net een echte knuffel. Ook liepen er verschillende soorten van de kangaroo familie. De grootste is 2meter en kan sprongen van 6 meter maken, woow. Wij hebben hem nog zien springen maar wel met kleine sprongetjes.
Vervolgens met de Ferry weer terug de stad in en nu zijn we net weer terug in het hotel.
Morgen vliegen we alweer naar Melbourne. Het was kort maar het was echt een super stad!!

• 18 Augustus 2016 - 13:09

Wendy :

Wat hebben jullie veel gezien dan in korte tijd! X Wendy