Laatste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu Laatste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Nieuw Zeeland

Door: Milon

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Milon

07 Augustus 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Helaas helaas helaas... We worden wakker in Frans Jozef met een strak blauwe lucht, vol enthousiasme naar de gletsjer maar teveel wind om te kunnen vliegen met de helikopter. Die dag in de middag nog een keer geprobeerd en die dag daarna ook en wat denk je het zou waarschijnlijk lukken. Dus wij onze hippe outfit aan en op weg naar de helikopter. Leuk Amerikaans gezin met Chinees moedertje die aan een stuk door kletste en wij moesten mee op iedere foto hèhè. De eerste helft van onze groep zat al echt in de helikopter en toen ging het toch niet door. Helaas ook de 3e keer geen geluk en de wind zou waarschijnlijk tot zondag zo blijven:( Dat was echt even heel zuur want hier hadden we ons enorm op verheugd. Maar in Europa hebben ze ook gletsjers dus we zijn de volgende trip al aan t plannen;)
Gelukkig hadden we in Queenstown meer geluk want het is nog steeds prachtig weer. Strak blauwe lucht maar je zit wel hoog dus het is wel rond het vriespunt.
Vanaf Queenstown zijn we met de bus naar de Fjorden geweest. 5 uur in de bus, 2 uur op de boot en 5 uur weer terug. Pfff je moet wat over hebben voor een mooie foto, maar het reizen viel gelukkig best mee en het uitzicht was echt fantastisch. Bovendien regent het daar bijna altijd en hadden wij dus prachtig weer, dat was wel echt gaaf. We hebben vooral voor op de boot gestaan. Best fris maar wel het beste uitzicht. Helaas ook het natste uitzicht want toen de boot ging draaien werden we kletnast;) we werden wel gewaarschuwd maar wij dachten dat t wel mee zou vallen. Hij is ook een keer onder de waterval gestopt kon Pieter mooi z'n GoPro testen en toen was die nog natter haha.
Queenstown is de eerste echte gezellige stad. 1 omdat ze er een cookiebar hebben:) 2 omdat ze een foodcourt hebben met heerlijk Aziatisch eten en de stad is gewoon sfeervol met leuke winkels. Bovendien is het een skigebied en het is jammer dat we geen extra dag hebben want anders waren we zeker gaan skien, verleiding is zo groot.
Vandaag naar Christchurch gereden onderweg 2x moeten stoppen (op een 100km weg omdat er even wat schapen moesten oversteken) en morgen vliegen we in de middag naar sidney!!

We hebben genoten van Kiwi-land (hoewel we die vogel alleen in een park konden spotten) met de prachtige natuur. We hebben echt alles gezien de groene hobbit heuvels, de sneeuw, de droge vlaktes met heideplantjes en de tropische bossen en prachtige stranden. Iedere bocht die je omgaat is er weer een ander geweldig uitzicht. Maar zijn nu toch ook echt wel klaar voor een nieuw land.
De volgende post zal dus zijn vanuit Australië:)

• 07 Augustus 2016 - 11:44

Wendy:

Goede reis! Moest hardop lachen om Pieter met z'n gopro. Willen we zien! X

• 08 Augustus 2016 - 15:15

Aileen :

Super leuk! Echt veel gedaan al. Geniet van Australië. Ben inderdaad super jaloers haha ;). Kusss xx