De eerste dagen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Pieter en Milon - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Milon

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Milon

29 Juli 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na een lange vlucht, die minder erg was dan verwacht, kwamen we aan in Auckland. Ons hotel zat midden in de stad dus we zijn meteen de stad gaan verkennen. De stad zelf viel wat tegen. 1 gezellige winkelstraat maar alle andere straten zagen er wat armoedig uit. De sfeervolle boulevard is in de winter dicht en we hadden geen tijd voor het park, dus dat was Auckland.

Heel vroeg gaan slapen, want we waren nog erg moe van de reis en dus ook heel vroeg wakker.
We zijn met onze hippe auto naar Rotorua gereden. Onderweg kwamen we langs hobbiton. Eigenlijk zijn wij helemaal geen lord of the ring fans maar het was echt super (thanx Wendy voor het overtuigen). De Shire bestaat gewoon echt, erg leuk om doorheen te wandelen.
Vervolgens verder gereden naar Rotorua. Stad zelf is niet bijzonder maar de omgeving wel. We zijn naar de redwoods geweest. Een bos vol met mamoet bomen, prachtig. Verder hebben ze overal warmwaterbronnen die lekker stinken.

Op dag 3 zijn we naar taupo gereden. Onderweg zijn we naar een vulkaan park geweest. Een soort tropisch bos met kraters en meren. Vervolgens door naar wai-o-tapu een park met oranje en groen water en ook de huka falls hebben we bezocht, want we hadden een strakke planning. Tot we bij het hotel aan kwamen en een dag langer bleken te hebben, sjaa nu hadden we bijna alles al gezien.

Vandaag zijn we naar national park tongariro geweest. Helaas was het zeer slecht weer en was de weg afgesloten. Wel in de sneeuw gestaan maar de berg kon je niet op. Ik had nog zo leuk bedacht de vulkanen te beklimmen maar dat is in de winter sowieso alleen voor alpine hiking experts en dat blijken wij niet te zijn. Wel nog 2 andere hikes gedaan.

Morgen via een ander deel van het nationaal park naar wellington en dan alweer naar het Zuidereiland
De foto's staan wat door elkaar maar ik vind het al heel wat dat dit op de telefoon lukt.

• 29 Juli 2016 - 08:12

Nicky:

Wauw...wat een mooie foto's! Dat water is echt heel gaaf :)
    Volgens mij hebben jullie het enorm naar je zin!
    En met je strakke planning..bekijk het maar zo..kun je in ieder geval beetje uitslapen ;)
    Heel veel plezier samen en houd me op de hoogte :)
    x

• 29 Juli 2016 - 09:07

Rinka:

Hahaha, een dag verkeerd in je planning gelezen?!
    En, owjaa die bronnen stinken (dat ben je zo weer vergeten als je straks je mooie foto's ziet:)). Xxxxxzies je groen zussie!

• 30 Juli 2016 - 09:36

Angela:

Ha lieverds. Al flink wat gezien zo in een paar dagen!! Belooft wat voor wat er nog gaat komen!!!! Lekker genieten daar van al het moois wat nog gaat komen xxxx

• 31 Juli 2016 - 14:55

Garry Pittman:

We are enjoying your beautiful pictures. Please post lots and lots of them. We hope you enjoy your travels. it looks like the trip of a lifetime.

All the best from Angela, Brennan, and Garry. Oh, best wishes from Luna also, woof, woof!

• 01 Augustus 2016 - 09:23

Wendy:

Mooie foto's jongens! Ben benieuwd waar jullie nu zitten!